Muntean Cristina
Cristina Muntean je odbornice na strategickou komunikaci firem i osob. Narodila se v roce 1981 v Săcămaș, malé vesnici v rumunské Transylvánii. Vystudovala novinařinu na Fakultě žurnalistiky a masové komunikace Univerzity v Bukurešti. V roce 2004, po skončení studií se přestěhovala do Prahy.
V roce 2005 začala přispívat do anglicky psaného ekonomického časopisu Czech Business Weekly, kde později pracovala jako odborná redaktorka. V roce 2007 dostala na starost zpravodajství o finančních trzích, o rok později se stala šéfreportérkou, pak zástupkyní šéfredaktora.
V roce 2010, po uzavření Czech Business Weekly, opustila mediální svět a založila vlastní PR a vzdělávací agenturu Media Education CEE. Mezi klienty, s nimiž její firma v průběhu let spolupracovala, patří například Avon Cosmetics, B. Braun, Česká spořitelna, Československá obchodní banka, Celebrio Software, Cream Finance, DC Vision, Foxconn Global Services Division, Hay Group, Hypoteční banka, IBM, IKEA, Jihomoravské inovační centrum, Komerční banka, Mautilus, Moneta Money Bank, Naspers, Nespresso, O2, Plzeňský prazdroj, Raiffeisenbank Česká republika, RWE/Innogy, Salesforce, Schoenherr Legal Services, Sprinx Systems, Takeplace, Taylor Wessing, UniCredit Bank, University of Pittsburgh v Praze, Wrigley/Mars, Unilever a další.
Cristina osobně nabízí poradenství, školení, koučing i mentoring zaměřený na rozvoj dovedností budoucnosti: osobní branding, zpětnou vazbu a efektivní interní komunikaci, mediální a krizovou komunikaci, vedení vzdálených týmů, diverzitu a nevědomé předsudky, autentický ženský leadership a další aspekty emoční a systemické inteligence v komunikaci a ve vedení firem. Své služby nabízí v češtině, angličtině, francouzštině a v rumunštině, svém rodném jazyce. V roce 2011 byla zvolena předsedkyní českého PR klubu; o rok později se stala první ženou, která vedla Marketingový výbor Americké obchodní komory v České republice. Od prosince 2017 je členkou rady České asociace systemických konstelací (ČASK). V roce 2018 se stala členkou Mezinárodní asociace enneagramu (IEA) a Mezinárodní asociace systemických konstelací (ISCA).
Cristina čerpá svůj inovativní pohled na komunikaci, emoční inteligenci a leadership ze strategické kombinace svých mediálních a PR zkušeností a z různorodosti metod osobního rozvoje, které si v průběhu let osvojila. Od roku 2016 je mezinárodně certifikovanou lektorkou Enneagramu, komplexního a dynamického systému osobnostního rozvoje podporujícího růst emoční inteligence lidí. Je také certifikovanou exekutivní koučkou a koučkou s Enneagramem podle standardů Mezinárodní federace koučů (ICF). S lídry a budoucími lídry pracuje buď individuálně, nebo se věnuje diagnostice firem a rozvoji strategií komunikace a firemních kultur. Kromě emoční inteligence Cristina rozvíjí i sociální i systemickou inteligenci manažerů formou metody systemických konstelací, kterou si osvojila v Česku u Jana Bílého a v zahraničí u nizozemského Bert Hellinger Institute.
V roce 2005 začala přispívat do anglicky psaného ekonomického časopisu Czech Business Weekly, kde později pracovala jako odborná redaktorka. V roce 2007 dostala na starost zpravodajství o finančních trzích, o rok později se stala šéfreportérkou, pak zástupkyní šéfredaktora.
V roce 2010, po uzavření Czech Business Weekly, opustila mediální svět a založila vlastní PR a vzdělávací agenturu Media Education CEE. Mezi klienty, s nimiž její firma v průběhu let spolupracovala, patří například Avon Cosmetics, B. Braun, Česká spořitelna, Československá obchodní banka, Celebrio Software, Cream Finance, DC Vision, Foxconn Global Services Division, Hay Group, Hypoteční banka, IBM, IKEA, Jihomoravské inovační centrum, Komerční banka, Mautilus, Moneta Money Bank, Naspers, Nespresso, O2, Plzeňský prazdroj, Raiffeisenbank Česká republika, RWE/Innogy, Salesforce, Schoenherr Legal Services, Sprinx Systems, Takeplace, Taylor Wessing, UniCredit Bank, University of Pittsburgh v Praze, Wrigley/Mars, Unilever a další.
Cristina osobně nabízí poradenství, školení, koučing i mentoring zaměřený na rozvoj dovedností budoucnosti: osobní branding, zpětnou vazbu a efektivní interní komunikaci, mediální a krizovou komunikaci, vedení vzdálených týmů, diverzitu a nevědomé předsudky, autentický ženský leadership a další aspekty emoční a systemické inteligence v komunikaci a ve vedení firem. Své služby nabízí v češtině, angličtině, francouzštině a v rumunštině, svém rodném jazyce. V roce 2011 byla zvolena předsedkyní českého PR klubu; o rok později se stala první ženou, která vedla Marketingový výbor Americké obchodní komory v České republice. Od prosince 2017 je členkou rady České asociace systemických konstelací (ČASK). V roce 2018 se stala členkou Mezinárodní asociace enneagramu (IEA) a Mezinárodní asociace systemických konstelací (ISCA).
Cristina čerpá svůj inovativní pohled na komunikaci, emoční inteligenci a leadership ze strategické kombinace svých mediálních a PR zkušeností a z různorodosti metod osobního rozvoje, které si v průběhu let osvojila. Od roku 2016 je mezinárodně certifikovanou lektorkou Enneagramu, komplexního a dynamického systému osobnostního rozvoje podporujícího růst emoční inteligence lidí. Je také certifikovanou exekutivní koučkou a koučkou s Enneagramem podle standardů Mezinárodní federace koučů (ICF). S lídry a budoucími lídry pracuje buď individuálně, nebo se věnuje diagnostice firem a rozvoji strategií komunikace a firemních kultur. Kromě emoční inteligence Cristina rozvíjí i sociální i systemickou inteligenci manažerů formou metody systemických konstelací, kterou si osvojila v Česku u Jana Bílého a v zahraničí u nizozemského Bert Hellinger Institute.