Langer Tomáš


Tomáš Langer vystudoval obory sociologie a andragogika na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci a oboru andragogika, či chcete li vzdělávání dospělých, zůstává věrný po celý svůj profesní život. Úspěšně prošel také certifikovanými kurzy lektora a později i manažera vzdělávání dospělých.
Ve své praxi zastával a dosud zastává řadu tvůrčích, metodických či řídicích pozic. Byl členem několika poradních orgánů na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy v době, kdy tento úřad vzdělávání dospělých podporoval nejen na papíře. Měl na starost mezinárodní audit kvality Q FOR, stal se editorem a později šéfredaktorem časopisu Andragogika.
Postupně byl zvolen členem výkonného výboru a následně viceprezidentem největšího profesního sdružení v oboru – Asociace institucí vzdělávání dospělých ČR. Ruku v ruce s tím začalo i jeho angažmá v Unii zaměstnavatelských svazů ČR, kde zastává pozici ředitele sekce školství.
V neposlední řadě se věnuje rozvoji vzdělávacího portálu Edumenu v ČR a mnoha českým i mezinárodním projektům. Od roku 2015 je to projekt EPALE, tedy Elektronická platforma pro vzdělávání dospělých v Evropě, nový nástroj podpory evropských politik v tomto oboru.
Podílel se na vzniku profesní kvalifikace Lektor dalšího vzdělávání v Národní soustavě kvalifikací a nyní zkouší zájemce o získání tohoto prestižního statusu.
Publikuje v časopise Andragogika v praxi a dalších periodikách, přednáší na konferencích nebo je moderuje.
Lektoruje především prezentační dovednosti a lektorské dovednosti, o nichž je koneckonců celá tato kniha. Přednáší didaktické předměty a disciplíny související s moderními technologiemi na Katedře andragogiky a personálního řízení Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, ale nejvíce času věnuje přípravě a realizaci kurzů právě pro firmy a podniky.
Více informací o autorovi naleznete na webu www.tomaslanger.cz.
Moderní lektor
D

Moderní lektor


- Jak kurz sestavit, aby byli účastníci i zadavatelé spokojeni?
- Jak s účastníky vzdělávání komunikovat a jak je motivovat?
- Které metody vzdělávání jsou efektivní a na které byste měli raději zapomenout?
- Co je e-beam, vizualizér a jak tyto a další moderní pomůcky v kurzu efektivně využít?
- Jaké jsou zásady i nejčastější chyby při práci s učebními pomůckami?
- Jak do výuky zapojit hlasování nebo jiné interaktivní metody?
Na tyto a další otázky vám odpoví tento moderní průvodce úspěšného vzdělavatele dospělých. Jako jediný mezi mnoha zahrnuje na dvou stovkách stran celý komplex základů lektorské činnosti.
Prakticky pojatá příručka je určena zejména začínajícím lektorům, ale i ti zkušenější v ní najdou mnoho zajímavých informací a inspirativních podnětů. Dozvíte se, jak kurz dobře připravit po stránce organizační a metodické i jak jej správně lektorsky zahájit a úspěšně dovést až k jeho cíli. Zvládnete také vybrat vhodnou didaktickou techniku či vytvořit ideální učební pomůcky vašemu kurzu na míru. Zájemce o certifikaci pak knížka připraví na větší část zkoušky z profesní kvalifikace Lektor dalšího vzdělávání.
Atraktivně podaný a čtivý výklad je doplněn řadou tipů, obrázků, otázek a úkolů, které vaše nové znalosti upevní a prohloubí. Díky přehledné struktuře a navigačním ikonám se navíc budete v textu skvěle orientovat.
Pusťte se tedy do čtení a staňte se moderním lektorem ještě dnes!
Číst více