Zeleníková Renáta


Klinické prostředí v přípravě sester
D

Klinické prostředí v přípravě sester


Klinická výuka je vitální součástí pregraduální profesní přípravy zdravotnických pracovníků. Zajištění interdisciplinární klinické výuky, spolupráce mezi vzdělávacími institucemi a klinickými pracovišti, příprava studentů na nové role a způsoby vzdělávání na pracovišti jsou v tomto procesu klíčové.

Cílem monografie je v ucelené podobě zpracovat problematiku tří typů aspektů klinického výukového prostředí: aspektů terminologických (pojmenování rolí, procesu, metod vedení studentů), organizačních (modely klinické výuky, strategie vedení a hodnocení na pracovištích) a metodických (nástroje auditu).

Monografie zároveň poskytuje srovnávací a souhrnný přehled specifických faktorů ovlivňujících proces klinické výuky ve zdravotnických zařízeních z pohledu studentů a participujících pracovišť. Může být užitečným a jedinečným zdrojem informací pro odbornou komunitu, která se podílí na vytváření efektivního klinického prostředí.

Ocení ji především učitelé, mentoři a studenti mentorství, resp. pracovníci vzdělávacích institucí a zdravotnických zařízení spolupracujících na klinické výuce.
Číst více
Ošetřovatelská péče v chirurgii
D

Ošetřovatelská péče v chirurgii


Kniha zpracovává problematikou ošetřovatelské péče v chirurgii. Je rozdělena na obecnou a speciální část. V obecné části je v jednotlivých kapitolách nastíněn úvod do chirurgického ošetřovatelství, perioperační péče, péče o rány a zmíněna je také problematika psychické podpory pacientů v chirurgii. Speciální část se zabývá ošetřovatelskou péčí u pacientů s vybranými chirurgickými onemocněními. V jednotlivých kapitolách je podán komplexní přehled o dané problematice. Na základní charakteristiku vybraného on
Číst více