Švamberk Šauerová Markéta


Vystudovala obor pedagogika-psychologie a obor psychologie na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Doktorská studia absolvovala na téže fakultě, v oboru pedagogika. Již během studií se věno vala využití arteterapie a muzikoterapie při práci s klientem. Při studiu v zahraničí na Freie Universität Berlin se hlouběji zabývala oblastí rozvoje komunikačních dovedností.Dlouhodobě pracovala v Pedagogicko-psychologické poradně Praha 4, rovněž působila jako učitelka specializované třídy na ZŠ Angel v  Praze 4. Od roku 2006 působí na Vysoké škole tělesné výchovy a sportu PALESTRA, specializuje se na využití projektů v edukační praxi pro vybrané cílové skupiny (děti, senioři, handicapovaní) a využití speciálněpedagogických metod pro práci s dětmi s poruchami učení a chování podporujících kromě jiného i rozvoj čtenářské gramotnosti u této cílové skupiny. Součástí její specializace je rovněž pedago gicko-psychologická diagnostika. Autorka absolvovala řadu kurzů se zaměřením na arteterapeutické, muzikoterapeutické techniky a kurzy rozvoje komunikačních dovedností. V publikační činnosti se věnuje převážně otázkám tvorby a realizace různě zaměřených edukačních projektů (volnočasové projekty pro vybrané cílové skupiny, projekty prevence rizikového chování, projekty osobnostního rozvoje různých c ílových skupin – učitelů, dětí se specifi ckými poruchami učení a chování, seniorů) a významu komunikace a autority v edukačním procesu (děti, vrstevnické programy, senioři).
Techniky osobnostního rozvoje a duševní hygieny učitele
D

Techniky osobnostního rozvoje a duševní hygieny učitele


Nároky na pedagogickou profesi stále vzrůstají, zvyšuje se počet žáků a studentů se specifickými vzdělávacími potřebami, stoupá pedagogická odbornost řady rodičů a jejich zájem o spolupráci se školou.

Na druhé straně se však učitelé setkávají i s výrazným nezájmem některých zákonných zástupců žáků o školní vzdělávání jejich dětí. Stresové faktory, které na osobnost učitele působí ze všech stran, vedou u pedagogů nejen k častému poškození jejich zdraví, nárůstu psychosomatických obtíží, ale zejména ke stále častějšímu výskytu syndromu vyhoření.

Právě na uvedený fenomén moderní doby se snaží reagovat tato publikace, která nabízí teoretická východiska pro porozumění vzniku a vývoji daného jevu. Předkládá techniky účinné prevence, jimiž mohou učitelé pečovat o vlastní duševní zdraví a předcházet vzniku syndromu vyhoření (případně redukovat jeho dopady v situaci, kdy k projevům vyhoření již došlo).

Důraz je mimo jiné kladen také na hledání pozitivní motivace k výkonu svého povolání (tzv. pozitivního scénáře života), na využití metod koučinku i autokoučinku, tutoringu, kazuistických seminářů či bálintovských skupin. Nechybí ani obvyklé metody osobnostního rozvoje a duševní hygieny.
Číst více
Jak přežít svou vlastní pubertu
D

Jak přežít svou vlastní pubertu


Jsi v pubertě a trochu ti ujíždí půda pod nohama? Potřebuješ poradit, jak zvládnout vztahy, jak zkrotit zmatek v hlavě a přijmout svoje měnící se tělo? Proto je tu tahle kniha o pubertě pro puberťáky! Začti se, inspiruj se, najdi se.
Puberta je taková osobní revoluce. Všechno se proměňuje. Kromě toho, že člověk nepoznává svoje tělo, začnou se měnit i jeho názory, chování, a navíc se pomalu vkrádá pocit, že ani lidi kolem nejsou, co bývali. Kam se poděli nekonfliktní rodiče a laskaví učitelé? Není s nimi k vydržení, a dokonce si i oni myslí totéž o tobě... o puberťákovi. Dospívání zkrátka patří mezi nejnáročnější období v životě. Ovládá tě pocit zmatku nebo bezradnosti z té pubertální životní bouřky? Zkus se v tom všem líp zorientovat. Právě proto vznikla tahle knížka, která ti pomůže projít pubertou bez větších šrámů. Co v ní najdeš?
Rady a tipy odborníků i tvých vrstevníků:
- jak líp zvládat školu a vztahy s rodiči a kamarády
- jak si poradit s konfliktem
- jak pečovat o svůj vzhled
- jak zdravě jíst a rozumně sportovat
- jak relaxovat
- jak porozumět sám sobě
A ještě něco, tuhle knížku napsala psycholožka a pomáhala jí přitom partička puberťáků.
Číst více