Alena Svozilová


V uplynulých patnácti letech pracovala v celé řadě podniků od malých soukromých firem po rozsáhlé mezinárodní společnosti na různých manažerských pozicích. Jako konzultant a projektový manažer působila v projektech strategického marketingu, řízení a implementace informačních technologií v předních českých distribučních společnostech, za všechny uveďme alespoň Pražskou, Středočeskou, Severočeskou, Západočeskou a Jihomoravskou energetiku, Anglian Water a další vodárenské společnosti, ČEZ, České dráhy a mnoho dalších významných českých podniků. Od roku 2002 žije v USA, kde pracuje pro vládní úřady, soukromé společnosti a neziskové organizace jako poradce v oblasti projektového managementu a procesního řízení.
Projektový management
D

Projektový management


Již třetí vydání uznávané publikace se podrobně věnuje všem fázím řízení projektu a specifickým oblastem integrovaného řízení projektu tak, aby předkládané poznatky byly bezprostředně využitelné v praxi. Nové vydání je doplněno o řadu metod, zkušeností i témat - například o nové procesní modely, aktuální softwarovou podporu pro řízení projektů, specifika mezinárodního prostředí a nové pohledy na outsourcing. Aktualizovaná je fáze plánování projektu, proces řízení kvality projektu a řada dalších témat.
Autorka, která je vynikající projektovou manažerkou a konzultantkou se zkušenostmi v předních českých a světových firmách, v knize prakticky objasňuje základní principy a úkony řízení projektů v souladu se světovými trendy moderního projektového managementu. Díky velmi praktickému přístupu celé knihy, velkému množství návodů, postupů, rad a řadě názorných obrázků, tabulek a přehledů mají čtenáři možnost skutečně pochopit a zvládnout zásady projektového řízení a aplikovat je úspěšně v praxi. Publikace vychází z metodologií předních světových teoretiků a profesionálních organizací projektových manažerů Je určena projektovým manažerům, vedoucím projektů, podnikatelům a studentům.
Číst více
Zlepšování podnikových procesů
D

Zlepšování podnikových procesů


Kniha uznávané autorky je praktickým průvodcem zejména pro manažery a konzultanty, jejichž cílem je zlepšení podnikových procesů. Kromě praktických doporučení, jak postupovat při obecných zlepšovatelských aktivitách, kniha poskytuje návod, jak aplikovat metodické přístupy a nástroje Lean Six Sigma. Je rozdělena na čtyři části. Úvodní část se věnuje roli procesů v organizacích všech typů a velikostí, přístupům procesního řízení, podnikové kultuře a významu soustavného poznávání a zlepšování procesů. Druhá část představuje základní principy přístupů Lean Six Sigma a doporučení, jak se na tyto iniciativy připravit, a ukazuje také obvyklé chyby a překážky zlepšovatelských aktivit. Ve třetí, klíčové části knihy, získáte návod, kdy volit Lean, kdy Six Sigma, kdy obojí, anebo případně jiný model, jak postupovat při výběru konkrétního projektu pro zlepšovatelskou aktivitu, jak plánovat vlastní postup, spolupracovat se sponzorem a projektovými týmy. Dozvíte se, jaké varianty
procesních map je vhodné použít, jak je vytvořit, jak postupovat při analýze problémů a návrzích i řízení změn, jak hledat, měřit a hodnotit slabá místa procesů. Čtvrtá část je zaměřena na nástroje Lean Six Sigma a nabízí přehled základních metod, jako například diagramy (SIPOC, DMAIC, atd.), přehledy statistických metod, pravidla řízených diskusí, strukturované analytické postupy atd. Vedle charakteristik jednotlivých nástrojů získáte i doporučení, kdy je vhodné jednotlivé nástroje použít a jak při jejich aplikaci postupovat.
Číst více