Ivan Dylevský
Profesor na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy. V roce 1965 absolvoval Fakultu všeobecného lékařství UK v Praze, v roce 1972 se stal kandidátem lékařských věd, v roce 1976 získal docenturu. V následném desetiletém období se věnoval problematice růstu lidské embryonální ruky a jejich stavebních komponent. Po obhájení doktorátu věd bylo v roce 1986 zahájeno jmenovací řízení, které bylo o rok později zakončeno jmenováním profesorem. Působí na ZSF JU jako vedoucí redaktor registrovaného časopisu Kontakt. Nadále vede oddělení anatomie a kineziologie pro UK FTVS a ČVUT, přednáší v institutu pro doškolování lékařů a působí i v dalších aktivitách.
Somatologie
Základní učebnice předmětu Základy anatomie a fyziologie člověka od renomovaného autora učebnic a skript a přednášejícího somatologie, anatomie a kineziologie. Publikace je doplněna téměř dvěma sty obrázky, které doplňují a ilustrují text.
Studenti budou po jejím přečtení schopni splnit podmínky požadované pro absolvování uvedeného předmětu.
Číst více
Studenti budou po jejím přečtení schopni splnit podmínky požadované pro absolvování uvedeného předmětu.
Funkční anatomie
Funkční anatomie je koncipována jako moderní základní interdisciplinární morfologický text určený pro široký okruh studentů několika fakult a dalších škol. Koncepce funkční anatomie člověka vychází z provázanosti struktury a funkce lidského těla a dovoluje hned na počátku studia chápat kauzalitu vývoje, stavby a funkčních projevů orgánových systémů.
Cílovou skupinou studentů, kterým je text určen, jsou studenti fyzioterapie, jednotlivé obory biomedicínského inženýrství, kinantropologie, střední a vyšší odborné zdravotní školy a další nelékařské zdravotnické obory. Knihu ocení i učitelské obory kombinované s biomedicínskými disciplínami. Publikace je vhodná i pro učitelské obory zaměřené na tělesnou výchovu, sport a další formy pohybových aktivit. Text je strukturován tak, že dovoluje pomocí piktogramů a jiných grafických prvků výběr poznatků určených i pro často velmi odlišné obory studia (nanotechnologie, léčebná tělesná výchova, radiologický asistent ...).
Za poslední desetiletí narostly nejen poznatky o stavbě a funkci těla tak enormním způsobem, že na ně bylo nutné reagovat v celé koncepci didaktiky základních oborů, ale nebývale se rozšířil i počet oborů a specializací (tzv. biomedicíny), které generují značně odlišné požadavky na výběr anatomických (morfologických) poznatků, než reflektují dosud užívané a často již nedostupné texty. Obsahový, ale i didaktický pohyb v oboru vyžaduje patřičnou reakci nejen v přímé výuce, ale i v obsahu učebnic, které kodifikují pojmový aparát, a tedy i vědomostní požadavky vyučovaného oboru.
Formální struktura textu jednotlivých kapitol vychází z doporučení o harmonizaci vysokého školství EU.
Dvojbarevná publikace je doplněna 233 originálními obrázky 21 tabulkami.
Číst více
Cílovou skupinou studentů, kterým je text určen, jsou studenti fyzioterapie, jednotlivé obory biomedicínského inženýrství, kinantropologie, střední a vyšší odborné zdravotní školy a další nelékařské zdravotnické obory. Knihu ocení i učitelské obory kombinované s biomedicínskými disciplínami. Publikace je vhodná i pro učitelské obory zaměřené na tělesnou výchovu, sport a další formy pohybových aktivit. Text je strukturován tak, že dovoluje pomocí piktogramů a jiných grafických prvků výběr poznatků určených i pro často velmi odlišné obory studia (nanotechnologie, léčebná tělesná výchova, radiologický asistent ...).
Za poslední desetiletí narostly nejen poznatky o stavbě a funkci těla tak enormním způsobem, že na ně bylo nutné reagovat v celé koncepci didaktiky základních oborů, ale nebývale se rozšířil i počet oborů a specializací (tzv. biomedicíny), které generují značně odlišné požadavky na výběr anatomických (morfologických) poznatků, než reflektují dosud užívané a často již nedostupné texty. Obsahový, ale i didaktický pohyb v oboru vyžaduje patřičnou reakci nejen v přímé výuce, ale i v obsahu učebnic, které kodifikují pojmový aparát, a tedy i vědomostní požadavky vyučovaného oboru.
Formální struktura textu jednotlivých kapitol vychází z doporučení o harmonizaci vysokého školství EU.
Dvojbarevná publikace je doplněna 233 originálními obrázky 21 tabulkami.